Saturday, March 1, 2014

Passion.

Bismillahirrahmanirrahim...

In The Name of Allah the Most Merciful and Most Gracious. I seek your forgiveness.


Allah,
I know you choose me to enter this for me to be better in the future.
Aku tahu Kau merancang sesuatu buat diriku ini.
Maka,
Berilah aku kekuatan dalam menempuhnya serta melaksanakannya.

Wahai Allah,
Aku jua tahu kau hadirkan mereka yang hebat-hebat disekelilingku untuk aku belajar  dari mereka.
Mengenali mereka, merupakan anugerah terindah buat diri ini ya Allah.
Betapa aku dapat rasakan sentuhan kasih sayangMu yang tidak terperi.
Harapanku, dengan ukhuwah ini mengeratkan hubunganku denganMu.
Mengeratkan tali-tali persahabatan yang sedia terjalin.

Allah tuhanku,
Betapa sukar untukku mengambarkan perasaanku kala ini,
Aku tahu Kau yang Maha Mengetahui segala isi hati hambaMu.
Ikhlaskan diriku dalam setiap derap langkahku,
Agar aku memperoleh pandanganMu.
Aku mohon mudahkanlah jalanya dan moga aku menjadi orang yang bermanfaat kepada insan lain.

Amin ya Rabb..

No comments:

Post a Comment