Tuesday, November 6, 2012

Yakinlah Itu Yang Terbaik...

Assalamualaikum....

5 bulan berlalu.....

Sudah 5 bulan aku menjadi pelajar CFS IIUM......
Banyak moment indah dan adakalanya pahit aku tempuhi...
belajar di UIA banyak mengajar aku melihat di sekeliling aku tentang pandagan yang berbeza...
Aku masuk UIA dengan zero..
Di sini aku belajar tentang usrah..dakwah...dan tazkirah
Mereka semua hebat2 belaka..
Nak cakap kena ada ilmu...
Sedangkan aku???

Aku tak tahu bagaimana untuk memberikan pandangan dan tazkirah ketika diminta...
Kadangkala aku kagum dengan mereka yang mampu menyampaikan tazkirah disertai hadis dan ayat suci alquran...
Kagum..masyaAllah hebatnya mereka ini...
Aku rasa rendah diri...betapa kerdilnya aku..sikitnya ilmu didada aku...
Mereka mempunyai daya fikir dan mampu berfikir dengan cara yang unik dan berbeza..
Aku pula hanya biasa-biasa sahaja..
Memang aku tak nafikan bahawa pelajar-pelajar ekonomi hebat-habat belaka...
Mereka hebat dengan ilmu agama..hebat juga dalam kepimpinan...
Mungkin atas sebab itu ALLAH letak aku disini...
Untuk jadi khalifah yang bukan saja penuh ilmu dunia tapi juga akhirat...
ALLAH nak aku belajar untuk jadi seperti mereka..
Atas sebab itu aku perlu berubah...berubah dengan memenuhkan ilmu agama didada...
Agar...
Satu hari nanti aku pula yang mampu menyamapaikan dakwah dan memimpin dengan baik...

INSYAALAH....YAKINLAH BAHAWA ALLAH LETAK AKU DISINI DENGAN TUJUAN UNTUK AKU JADI MANUSIA HEBAT....

BUKANKAH ALLAH SEBAIK-BAIK PERANCANG??
DAN AKU SEKARANG BERADA DALAM PERANCANGAN ALLAH...
YA RAHIM...
BATAPA BERTUAHYA AKU...

Semoga aku sentiasa mensyukuri setiap nikmatMu dan mentaati perintahMu...aaminnnnnn



No comments:

Post a Comment